Így ünnepelt a Madách - '56 október 23. 

ntp 0NTP-KNI-17-0225
(EMET-2017-189874)
Képrögzítő tehetséggondozó szakkör
 
A Salgótarjáni Madách Imre Gimnáziumban több évtizedes hagyománya van a vizuális kultúra oktatásának, ami az emelt óraszámú képzőművészeti képzésen túl a médiaoktatás előtérbe kerülését is jelenti.
 
Napjaink elengedhetetlen személyes felszerelési tárgya az álló- és mozgókép rögzítésére is alkalmas telefon. Tudjuk-e jól használni? A képkészítésnek és képolvasásnak az „értő szemen” túl módszertani eszközei is vannak. Az alapokat tantárgyi keretek közt meg lehet tanulni, de az ismereteket bővíteni, alkotó tevékenységet folytatni csak elmélyült munkával lehet. Ezt biztosítja az a program, ami heti rendszerességgel avatja be az érdeklődő diákokat a fotó- és filmkészítés és -olvasás rejtelmeibe.
 
A 2017/2018-as tanévben a Nemzeti Tehetség Program pályázati támogatásának köszönhetően indult iskolánk KÉPRÖGZÍTŐ tehetséggondozó szakköre. Az éves tevékenység dokumentumai és munkái a Google Drive felületen tekinthetők meg az alábbi linkek segítségével.
 
logo drive      alapdoku     alapdoku
 

 Madáchosok sikere az EKE TDK pályázatán

2018 február elején került megrendezésre az egri Eszterházy Károly Egyetem a Tudományról Diákoknak Kíváncsiságból címmel, középiskolásoknak meghirdetett pályázatának második fordulója.

Bővebben:


Madáchosok sikere az EKE TDK pályázatán

 

2018 február elején került megrendezésre az egri Eszterházy Károly Egyetem a Tudományról Diákoknak Kíváncsiságból címmel, középiskolásoknak meghirdetett pályázatának második fordulója.

 

A pályázati kiírás szerint a szervezők elképzelése a következő:

 

„A Tudományos Diákköri mozgalom (TDK), a felsőoktatásban tanuló tehetséges, a tudományos problémafelvetés iránt érzékenységet mutató vagy egy-egy művészeti ágban kiemelkedő hallgatókat segíti kutatásaik megvalósításában, eredményeik publikálásában.

A felsőoktatást jellemző, s a TDK-ban megvalósuló tehetséggondozás, folytatása a középiskolákban folyó tehetséggondozásnak. A tanulmányaikat felsőoktatási intézményben folytató középiskolásoknak alapvető érdeke, hogy megtalálják azokat a TDK köröket az általuk választott felsőoktatási intézményben, mely segítheti őket tudományos és művészeti előmenetelükben.

Pályázati kiírásunkkal hidat szeretnénk képezni a középiskolákban és a felsőoktatásban zajló tehetséggondozás között, azzal a céllal, hogy a középiskolai diákok minél hamarabb betekintést nyerhessenek a felsőoktatásban zajló TDK tevékenységbe, s így későbbi választásuk és felsőoktatási tanulmányaik megkezdése során, tudatosan keressék azokat a műhelyeket, melyek segíteni tudják őket. Ennek a tudatosságnak a kialakítását és annak első lépését támogatja az általunk kiírt pályázat.

A pályázat – ettől az évtől, az eddigi igényeket és tapasztalatokat is figyelembe véve – több típusú megmérettetésre ad lehetőséget. Pályázni lehet tudományos témájú esszével, rövidfilmmel, tematikus fotóanyaggal, illetve egyéni vagy csoportos élőzenei produkcióval.”

 

A Salgótarjáni Madách Imre Gimnázium -Az egy köznevelési intézményből legtöbb hallgatót delegáló díjat is elnyerve- 26 diák és 7 felkészítő 28 pályamunkájával vett részt a megmérettetésen. Minden pályázónk bejutott a második fordulóba. 6 diák esszé-előadás, 6 diák esszé-poszter szekcióban, 4 diák film, 3 diák poli-fotó és 11 diák mono-fotó szekcióban versenyzett. Néhány tanítványunk két kategóriában is versenyzett.

 

A második fordulóba való bejutás, a bemutatókészítés, poszterkészítés, szóbeli előadás összeállítása és mindezek bemutatása is életre szóló élmény. Ezen túl tanítványaink szép eredményeket értek el.

Kaspár

Gyöngyvér

10.B

Kulturális örökség

A múzeum tanulást segítő szerepe egy középiskolás szemével

esszé –

előadás

Kele Szabó Ágnes

2.díj

Kojnok Petra

10.B

Kulturális örökség

A helyi kulturális örökség jelentősége

esszé –

előadás

Radnai

Zsuzsanna

3.díj

Angyal Kata

12.B

Pszichológia

Gyászfeldolgozás

poszter –előadás

Schneiker Éva

2.díj

 

Pozsik Gábor,

Kisbali Bence

10.A

Itt élek én …

Bátonyterenye

film

Kele Szabó Ágnes

Somodiné Gubányi Gabriella

különdíj

Gál Aniella

12.C

Portré

mono-fotó

Kele Szabó Ágnes

1.díj

Nagy Abiáta

11.B

Képriport –

fotósorozat

poli-fotó

Kele Szabó Ágnes

3.díj

Bajczár Panna

10.C

Portré –

fotósorozat

poli-fotó

Kele Szabó Ágnes

Shah Timor

Shah Gabriella

különdíj

Nagy Richárd

11.B

Motion blur –

fotósorozat

mono-fotó

3.díj

 

A felkészülés során a diákok megtapasztalták a kutatómunka, az alkotó folyamat sokrétűségét, nehézségeit, a felkészítőkkel való együttműködés és a jól végzett munka eredményességét, örömét. Ez időigényes, de tanulságos fejlesztő folyamat.l

 

A helyszíni előadás pedig egy olyan helyzet, amiben a gyerek –életében talán először– kipróbálhatta magát. Sok idegen ember előtt kellett megszólalni, felkelteni a téma és az előadás iránti érdeklődést, le kellett győzni a félelmet, kishitűséget, bebizonyítva, hogy a gondosan végzett munka, a tudás határozottá, magabiztossá tesz.

 

Alkalmassági

Testnevelés

Alkalmassági megfelelés szükséges!

Az alkalmassági vizsga követelményei (sportorvosi engedély)

Atlétika: térdelőrajt, 20 m-es síkfutás időre, helyből távolugrás

Torna: talaj - 6 elemből álló szabadon választott gyakorlat bemutatása

guruló-átfordulás előre-hátra

fejállás, kézállás

kézen átfordulás oldalt

mérlegállás

Ugrás: négy részes szekrényen guggoló átugrás

lányoknak: széltében állított szekrényen

fiúknak: hosszában állított szekrényen

Labdajáték: egy szabadon választott labdajáték bemutatása az alábbi három közül

kosárlabda : félpályáról - sarkazás, megindulás, labdavezetés, fektetett dobás

kézilabda: félpályáról - önindítás, felugrásos kapura-lövés célkeretbe, két felső sarok

röplabda: 3 m átmérőjű körben kosárérintés 20-szor

labdarúgás - koordinációs gyakorlat - a helyszínen ismertetett feladat

kötélmászás: fiúk lehetőleg függeszkedve

lányok mászókulcsolással

szlalom-labdavezetés kosárlabdával időre

tömött labdadobás hátra

hajlékonyság felmérése


 Vizuális kultúra alkalmassági 

A felvétel kritériuma az alkalmassági megfelelés, amelyen a tanulónak 10 db egyéni alkotását kell bemutatni.

Ezek közül 5 tanulmány, a többi tetszőleges technikával készített alkotás.

Az elbeszélgetésen az ebben az életkorban alapvetően elvárható Natra épülő művészettörténeti tájékozottságot, vizuális kreativitást mérjük.